סימנים חשובים שכדאי להכיר בשפת הגוף

הידעתם? בסך הכל 7% מכלל התקשורת שלנו עם סביבתנו, היא תקשורת מילולית- באמצעות מילים ותוכן.

והשאר? יתרת התקשורת מתבססת על אמצעים בלתי מילוליים, בראשם שפת הגוף (כ-60%), טונציה ועוד.

מנכ"לים ומנהלים בארגונים, מרצים, בכירים בעולם התקשורת ואחרים- כבר הבינו את החשיבות שבלימוד השפה העיקרית בה כולנו מתקשרים- שפת הגוף.

כמה סימנים ואלמנטים שחשוב להכיר בעולם שפת הגוף:

העיניים- העיניים משקפים מראה לנפש האדם, ובין האלמנטים הבודדים בהם קשה לשלוט, גם לאנשים המתמחים בשפת הגוף. באמצעות גודל האישון, כיוון המבט ותנועת העיניים, ניתן לזהות את תחושת האדם והסיטואציה בה הוא נמצא.

אישונים מורחבים? גודל האישונים עשוי לאותת על הרגש ו/או רמת ההתרגשות של העומד מולנו. אישונים מורחבים יעידו על גילוי עניין רב בשיחה ובפרטנר, ולעתים גם על משיכה.

מבט ממוקד- מבט ממוקד וישיר לעיני השותף בשיח מאותת אף הוא על רמת ריכוז ועניין גבוהה, אולם לעתים, מבט ישיר ללא הסטה או מצמוץ כלל עשוי גם לאותת תוקפנות ואיום. מבט ישיר בעיניים, מצמוץ קל והטיית הגוף לכיוון בן השיח- הם סימנים חיוביים לעניין, חיבה ושיתוף פעולה. לעומת זאת, תזזיתיות המבט, הסטת העיניים פעמים רבות ומצמוץ יתר יעידו על חוסר נוחות, חוסר עניין ואף ניסיון להסתיר דבר מה.

הידיים- מיקום הידיים של בן השיח יעיד המון על האינטראקציה. ידיים שלובות וקרובות לגוף מעידות על סגירות וחוסר ביטחון בבן השיח, אולם בחלל קר עשויות פשוט להצביע על ניסיון להתחמם.

ידיים מאחורי הגב הם סימן למתח, כעס ואף שעמום, וידיים על המותניים יעידו על מוכנות ושליטה בסיטואציה.

אלעד רואה, מומחה מוביל לשפת גוף, מזמין גם אתכם ללמוד שפה חדשה, בהכשרות, קורסים או במסגרת אחד על אחד.

דילוג לתוכן